مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 07:352021-12-01پزشكي

شناسایی 740 بیمار مبتلا به HIV در همدان/مراقبت از 16 بیمار جدید


کارشناس ایدز معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از شناسایی 740 بیمار مبتلا به HIV در استان همدان تاکنون خبر داد و گفت: 16 بیمار جدید شناسایی شده و مورد مراقبت و درمان هستند.

- محمد میرزایی؛ کارشناس ایدز معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به  هفته اطلاع رسانی ایدز اظهار کرد: تاکنون 740 بیمار مبتلا به HIV مثبت در استان شناسایی شده که 308 نفر مورد مراقبت و درمان هستند.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد بیماران را آقایان و 20 درصد را خانم ها تشکیل می دهند گفت: در میان موارد جدید بیماری، تعداد موارد خانم ها در حال افزایش است و دلیل آن به انتقال HIV از طریق تماس جنسی محافظت نشده برمی گردد.

کارشناس ایدز معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه بیماری HIV در همه گروه های سنین  استان دیده می شود اما عمده موارد در بین جوانان و میانسالان است  افزود: امسال   از 14 هزار نفر با مراجعه به مراکز مشاوره تست HIV  گرفته شده که از این تعداد 16 نفر بیمار جدید شناسایی شدندو بیماران جدید نیز مورد مراقبت و درمان قرار گرفتند.

کارشناس ایدز معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا خاطرنشان کرد: از بین 740 بیمار شناسایی شده در استان، متاسفانه 339 نفر فوت کردند و 308 نفر مورد مراقبت درمانی هستند و مابقی نیز پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 740 بیمار مبتلا به HIV در همدان/مراقبت از 16 بیمار جدید

شناسایی 740 بیمار مبتلا به HIV در همدان/مراقبت از 16 بیمار جدید