مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 08:102021-12-01پزشكي

سرما و توصیه هایی برای کاهش عوامل بیماری زایی در دام ها


سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دام اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با توجه به شروع فصل سرما و به منظور محافظت دام ها توصیه هایی به دامداران ارائه داد.

- علی اکبر عندلیبی، امروز چهارشنبه 10 آذر به رسانه های گروهی گفت: آب سرد و یخ زده از مهم ترین عوامل بروز سقط جنین دام در فصل سرما است؛ لذا توصیه می شود دامداران نسبت به عایق بندی منبع ذخیره آب اقدام نموده و حتی المقدور آبشخور ها را در اواخر شب تخلیه و آب گرم در اختیار حیوانات قرار دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، وی افزود: سرما و کاهش دما از یک طرف و آب سرد از طرف دیگر باعث افت شدید انرژی بدن دام ها و خطر بروز سقط جنین می شود؛ لذا مناسب سازی تاسیسات دامداری برای تامین دمای مناسب و بهبود شرایط تهویه در اماکن دامی در فصل سرما دارای اهمیت فراوانی در این خصوص است.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دام اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: تهویه مناسب جهت جایگاه نگهداری دام در شب که بدلیل سرما درب و پنجره بسته می شود باید در نظر گرفته شود بدیهی است تراکم دام، بسته بودن فضای نگهداری دام ها در شب، عدم جمع آوری کود و فضولات و خیس بودن بستر، سبب تولید گازهای سمی مثل آمونیاک و آسیب به سیستم تنفسی دام و درگیری ریه های دام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرما و توصیه هایی برای کاهش عوامل بیماری زایی در دام ها

سرما و توصیه هایی برای کاهش عوامل بیماری زایی در دام ها