مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 08:352021-12-01فرهنگي

حلوا مغزی و شیره ترخینه ملایر ثبت ملی شد


رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: دو نوع از شیرینی سنتی و محلی شهرستان ملایر با نام های حلوا مغزی و شیره ترخینه و همچنین قالی دست بافت شهرستان ازندریان در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم جلیلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور حفظ و احیای سنت ها، با پیگیری های انجام شده و حضور میدانی کارشناسان اداره کل مستندات و پرونده ثبت حلوا مغزی، شیره ترخینه ملایر و قالی دستبافت ازندریان تهیه و جهت بررسی و اعلام نظر کارشناسی به وزراتخانه متبوع ارسال شد و پس از بررسی و تایید در فهرست آثار ملی ثبت شد.

وی بیان کرد: یکی از وظایف این اداره حفظ سنت ها و رسم و رسوم های رو به فراموشی است و در همین راستا کارشناسان این اداره ضمن شناسایی ظرفیت های موجود، پرونده ثبت آنها را تهیه و به وزراتخانه متبوع ارسال می کنند.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر عنوان کرد: در کنار ثبت ابنیه های تاریخی، سنت ها و خرده فرهنگ های شهرستان نیز حفظ و پاسداری می شود بنابراین باید نسبت به ثبت آنها اقدام کرد.

وی بیان کرد: امروزه تعاریف جدیدی در گردشگری مطرح است و وجود میراث ناملموس ثبت شده می تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد و گردشگری غذا یکی از ظرفیت های جدید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حلوا مغزی و شیره ترخینه ملایر ثبت ملی شد

حلوا مغزی و شیره ترخینه ملایر ثبت ملی شد