مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 10:052021-12-01اقتصادي

جنگلهای زاگرس در کشور 6 میلیون هکتار وسعت دارد


مدیر کل دفتر جنگلداری و بهره برداری سازمان جنگلها و مراتع و آبخیز داری کشورگفت: جنگلهای زاگرس 6 میلیون هکتار از وسعت جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گچساران محمد امین کیا پاشا در آیین پویش سراسری مردمی بذرکاری برای احیای جنگلهای زاگرس در منطقه تنگه دیل گچساران اظهار کرد: جنگل های زاگرس بیش از 40 درصد افزون بر 6 میلیون هکتار از وسعت جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده و تا کنون به 1 میلیون هکتار از این جنگلها بر اثر موارد مختلف آسیب وارد شده است.

  وی عنوان کرد: در شرایط نرمال اگر بارندگی باشد ظرفیت نفوذ پذیری خاک به گونه ای است که بیش از 50 میلیارد متر مکعب آب را جنگلها می توانند در خود ذخیره کند.

مدیر کل دفتر جنگلداری و بهره برداری سازمان جنگلها و مراتع و آبخیز داری کشورتصریح کرد: به دلیل تغییرات اقلیمی، خشکی هوا، بارش کم، آفت ها و بیماری زغالی به جنگل های کشور آسیب وارد کرده که بیماری زغالی تا حدود زیادی کنترل شده است.

  مجید نظری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران نیز در این آیین عنوان کرد: پویش مردمی احیای جنگل های گچساران در 60 هکتاراز اراضی این شهرستان همزمان با سراسر کشور آغاز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگلهای زاگرس در کشور 6 میلیون هکتار وسعت دارد

جنگلهای زاگرس در کشور 6 میلیون هکتار وسعت دارد