مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 11:402021-12-01اقتصادي

جولان دلال ها زیرسایه ارز 4200 تومانی


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می گوید با وجود هدف گذاری ارز 4200 تومانی در حمایت از اقشار کم درآمد، سود آن در این سال ها عملا به جیب دلال ها رفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خسرو فروغان گران سایه، اظهار کرد: در سال های گذشته، تحت تاثیر محدودیت های ارزی که برای کشور به وجود آمده بود، دولت اعلام کرد که بخشی از کالاهای اساسی باید با نرخ 4200 تومانی به کشور وارد شوند تا افزایش قیمتی در این حوزه دیده نشود.

با گذشت چند سال امروز باید این سوال را پرسید که آیا قیمت کالاهایی که این ارز دولتی را دریافت کردند، افزایش نیافته است؟ وی با بیان اینکه دلال ها بیشترین استفاده از را توزیع این ارز برده اند، توضیح داد: در ماه های ابتدایی اجرای این طرح که بارها و در پرونده های مختلف شاهد آن بودیم که افراد به بهانه واردات کالاهای اساسی ارز گرفته اند اما آن را صرف واردات کالاهایی غیر ضروری و غیرقانونی کرده اند.

در کنار آن افرادی نیز این ارز را گرفتند و هیچوقت به کشور بازنگردادند.

مشکلات این چنینی تنها بخشی از هزینه هایی است که نظام چند نرخی ارز برای کشور به وجود می آورد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به برخی سیاست های محدودکننده تولید در کشور، بیان کرد: دولت در حالی از توزیع ارز 4200 تومانی دفاع می کرد که با توجه به محدودیت های ارز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جولان دلال ها زیرسایه ارز 4200 تومانی

جولان دلال ها زیرسایه ارز 4200 تومانی