مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 11:502021-12-01اقتصادي

سویه جدید کرونا و عدم اطمینان از گردشگری


همه گیری ویروس کرونا در سال 2021 نیز با از دست دادن دو تریلیون دلار در بخش گردشگری همراه خواهد بود و سازمان گردشگری جهانی احیاء این بخش را شکننده و آرام اعلام کرد.

- به نقل از ویفروم، نتایج بررسی ها نشان داده است که تعداد گردشگران بین المللی در سال 2021 نیز بین 70 تا 75 درصد کمتر از سال 2019 و آمار گردشگران به آسیا و اقیانوسیه تا 95 درصد کاهش یافته است.

بر اساس آخرین پیش بینی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO)، این میزان کاهش در سال 2020 نیز باعث شد تا بخش گردشگری یکی از بخش های باشد که بیشترین آسیب را از بحران کرونا متحمل شد و باوجود پیشرفت های اخیر، نتایج بررسی ها هشدار می دهد که تقاضا برای سفر می تواند تحت تاثیر نرخ نابرابر واکسیناسیون در سراسر جهان و سویه های جدید کووید- 19 و ایجاد محدودیت های جدید سفر در برخی از کشورها قرار گیرد.

در چند روز گذشته، ظهور سویه اُمیکرون (Omicron) ده ها کشور را به بازگرداندن محدودیت ها برای ورود یا به تاخیر انداختن روال عادی در قوانین سفر و آزمایش کووید- 19 سوق داده که منجر به عدم اطمینان گسترده برای مسافران فصل تعطیلات در سراسر جهان شده است البته جهش قیمت نفت و اختلال در زنجیره تامین جهانی نیز تاثیر خود را گذاشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سویه جدید کرونا و عدم اطمینان از گردشگری

سویه جدید کرونا و عدم اطمینان از گردشگری