مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 13:052021-12-01پزشكي

روایت هایی تکان دهنده از زندگی مبتلایان به ایدز


روایت مبتلایان به اچ آی وی / ایدز، عجیب است؛ مبتلایانی که بر اساس اعلام وزارت بهداشت، نزدیک به 22 هزار نفر هستند و برای زندگی به ساده ترین شکل، - با مشقت های فراوانی مواجه اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری در ادامه نوشت: گفته می شود از تعداد شناسایی شده ها، بیش از 15 هزار نفر تحت درمان اند.

آنها کسانی اند که در کنار درمان عفونت ویروسی شان، به انواع بیماری ها، مبتلا می شوند و حالا تعدادی از آنها در گفت و گو با همشهری از خاطرات تلخ شان از مراجعه به مراکز درمانی می گویند.

سخت ترین بخش، مراجعه به دندانپزشکی یا نیاز به انجام جراحی است؛ درست همان جایی که روند درمان با خون در ارتباط است و پزشکان و پرستاران هراسان از انتقال ویروس، یا از درمانشان خودداری می کنند یا با رفتارهای نامناسب پذیرش شان می کنند.

مجموعه این اتفاق ها در نهایت میزان اضطراب و افسردگی آنها را بالا می برد و حالا هم به گفته متخصصان و فعالان این حوزه، بیماری با تاخیر در مراجعه، تشدید می شود و در نهایت مرگ زودهنگامی را برای این افراد به همراه می آورد.

فعالان حوزه ایدز از وزارت بهداشت می خواهند تا نسبت به این موضوع ورود کند، اما وزارت بهداشت اعلام می کند که این افراد می توانند به مراکز جامع سلامت در کشور مراجعه کنند و خدماتشان را بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت هایی تکان دهنده از زندگی مبتلایان به ایدز

روایت هایی تکان دهنده از زندگی مبتلایان به ایدز