مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 07:502021-12-02فرهنگي

بیراهه ای به نام افتخار


داستان فیلم «راه های افتخار» در خلال جنگ جهانی اول می گذرد جایی که ژنرال های فرانسوی دستور حمله به تپه ای را می دهند که در در اختیار آلمان ها قرار دارد و فقط ژنرال دَکس است که با این حمله محکوم به شکست مخالفت می کند.

- ایسنا/خراسان رضوی داستان فیلم راه های افتخار در خلال جنگ جهانی اول می گذرد جایی که ژنرال های فرانسوی دستور حمله به تپه ای را می دهند که در در اختیار آلمان ها قرار دارد و فقط ژنرال دَکس است که با این حمله محکوم به شکست مخالفت می کند.

راه های افتخار یا Paths Of Glory فیلمی ضد جنگ به نویسندگی و کارگردانی استنلی کوبریک، فیلم ساز مطرح آمریکایی، است که در سال 1957 ساخته شده است.

کوبریک با ساخت این فیلم مخالفت خود با جنگ را به وضوح به تصویر می کشد و نام خود را برای اولین بار بر سر زبان ها می اندازد و شهرت جهانی به دست می آورد.

راه های افتخار در جشنواره های سینمایی مورد اقبال واقع نشد، اما در تاریخ سینما ماندگار شد و یکی از بهترین آثار این فیلم ساز پرآوازه به حساب می آید.

دکتر استرنجلاو ساخته 1964، 2001:ادیسه فضایی ساخته 1968 و درخشش ساخته 1980 از دیگر فیلم های مهم این کارگردان آمریکایی است.

کرک داگلاس بازیگر مطرح آمریکایی در این فیلم در نقش ژنرال دَکس ایفای نقش کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیراهه ای به نام افتخار

بیراهه ای به نام افتخار