مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 08:252021-12-02اقتصادي

بازچرخانی آب مسئله ‎ای حیاتی برای کشور/ضرورت اجرای شیوه مدرن ساخت خطوط فاضلاب


در کشور ما به دلیل نبود برنامه حکمرانی منابع آب و حتی فاضلاب، استراتژی درستی در زمینه استفاده از پساب ها و فاضلاب های تصفیه شده وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شدت گرفتن بحران کم آبی به دنبال خشکسالی فراگیر شکل گرفته در کشور سبب شده است تا ارزش بی نهایت آب بار دیگر مورد تاکید افکار عمومی قرار گیرد؛ بر همین اساس یکی از راهکارهای جدی افزایش بهره وری از آب، بازچرخانی و استفاده از پساب تصفیه شده و فاضلاب است.

این مسئله اخیراً مورد تاکید وزیر نیرو نیز قرار گرفت و پس از سومین جلسه معاون اول رییس جمهور در موضوع مسئله آب مرز کشور، علی اکبر محرابیان استفاده از پساب را به عنوان یکی از راهکارهای تامین آب مطرح کرد.

طبیعتا استفاده از آب تصفیه شده نیازمند زیرساخت قوی جمع آوری و انتقال فاضلاب است و تنها با اتکا به این زیرساخت می توان زمینه استفاده از این را مهیا کرد، بر این اساس به منظور آگاهی از آخرین وضعیت شبکه آب و فاضلاب کشور به سراغ پژمان تیموری، کارشناس حوزه نیرو رفتیم تا در مورد این موضوع با وی به گفت و گو بنشینیم؛ مشروح این گفت گو را در ادامه می خوانید.

    * بازچرخانی و تصفیه فاضلاب نیاز حیاتی کشور است فارس: پدیده خشکسالی خاورمیانه را در نوردیده است، در حال حاضر شرایط این بخش از دنیا را چگونه ارزیابی می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازچرخانی آب مسئله ‎ای حیاتی برای کشور/ضرورت اجرای شیوه مدرن ساخت خطوط فاضلاب

بازچرخانی آب مسئله ‎ای حیاتی برای کشور/ضرورت اجرای شیوه مدرن ساخت خطوط فاضلاب