مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 06:302021-12-03فرهنگي

روایت اپیک «توراندخت»/ به برگزیدگان آیینی وسنتی اجرای عمومی بدهید


کارگردان نمایش «توراندخت» از آثار پذیرفته شده در بخش اجراهای صحنه ای بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی بر لزوم حمایت از اجرای عمومی آثار برتر به اجرا درآمده در جشنواره تأکید کرد.

- کارگردان نمایش توراندخت از آثار پذیرفته شده در بخش اجراهای صحنه ای بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی بر لزوم حمایت از اجرای عمومی آثار برتر به اجرا درآمده در جشنواره تأکید کرد.

مرتضی برزگرزادگان کارگردان نمایش توراندخت از آثار پذیرفته شده در بخش اجراهای صحنه ای بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی درباره جزییات این نمایش به خبرنگار مهر گفت: داستان نمایش توراندخت از این قرار است که شاهدخت خاقان چین و وزیر او برای تصاحب کشورهای قاره آسیا یک بازی به راه انداخته اند و شاهزاده های کشورها را برای خواستگاری از توراندخت به آنجا می کشانند.

بعد از باخت طی مناظره ای سر شاهزاده را می زنند و کشورش را تصاحب می کنند تا اینکه شاهزاده ایران به همراه سیاه به آنجا می روند و این ماجرا تغییر می کند.

وی با اشاره به اینکه توراندخت نوشته برتولت برشت و از آثار ترجمه و آداپتاسیون شده رضا کرم رضایی است، اظهار کرد: تلاش کردیم در فضاسازی ها به تئاتر اپیک و برشت نزدیک شویم اما در متن و شیوه اجرا از گونه های نمایشی ایرانی بهره گرفتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت اپیک «توراندخت»/ به برگزیدگان آیینی وسنتی اجرای عمومی بدهید

روایت اپیک «توراندخت»/ به برگزیدگان آیینی وسنتی اجرای عمومی بدهید