مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 08:252021-12-04فرهنگي

ظرفیت زبان کُردی ایلامی برای خلق داستان بسیار بالا است


نویسنده جوان ایلامی زبان کُردی را برای داستان نویسی مناسب دانست و گفت: زبان کُردی ایلامی آنقدر چفت و بست محکم و ظرفیت بالایی دارد که می شود سال ها با آن نوشت و خلق کرد.

- محمدامین منصوری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: داستان نویسی من از فارسی شروع شد اما به بهانه ی جشنواره ی رازان که تیرماه 1397 برگزار شد، به کردی نوشتن ترغیب شدم.

اوایل خیلی مایل نبودم اما همین که دست به قلم بردم، شیفته ی قدرت کلمات این زبان شدم.

وی در خصوص ظرفیت های زبان کُردی ایلامی چه از نظر پشتوانه ادبی و چه بر مبنی تجربیات امروز تصریح کرد: بدون شک زبان کُردی ایلامی توانایی تبدیل شدن به یک صدای رسا در حوزه زبان کُردی و در کلیت ادبیات را دارد.

شاید به خاطر مصائب و مشکلاتی که بر سر راه کردی ایلام بوده، پشتوانه ی مکتوب ادبی و مخصوصاً داستانی زیادی وجود نداشته باشد، اما این زبان آنقدر چفت وبست محکم و ظرفیت بالایی دارد که می شود سال ها با آن نوشت و خلق کرد.

منصوری افزود: داستان ایلام، مخصوصاً داستان کُردی، خیلی نوپاست و تعداد انگشت شماری داستان چاپ شده کُردی در ایلام داریم که حتی برخی داستان مدرن هم نیستند و اغلب قصه ها و متل هایی هستند که گردآوری شده اند یا لااقل فضا، فضای داستانی نیست و بیشتر با قصه مواجه هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت زبان کُردی ایلامی برای خلق داستان بسیار بالا است

ظرفیت زبان کُردی ایلامی برای خلق داستان بسیار بالا است