مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 08:552021-12-04اجتماعي

چرا سرقت علمی می کنیم؟


به دلیل گسترش فناوری اطلاعات، یکی از مهمترین عواملی که در سال های اخیر مانع اصلی تولید علم شده، سرقت علمی است و تحقیقات نشان می دهد که عوامل گوناگونی در میزان سرقت علمی تاثیرگذار هستند.

- با پیشرفت فناوری و افزایش حوزه های ارتباطی، سرقت در حوزه های گوناگون زندگی بشر مصادیق دیگری پیدا کرده است که سرقت علمی ، دزدی علمی ، برداشت ایده یا کپی برداری غیرمجاز نمونه ای از این مصادیق است.

امروزه یکی از نگرانی های افراد در محیط های آموزشی مسئله نداشتن صداقت علمی و افزایش میزان آن در محیط های علمی و آموزشی است.

محققان در پژوهشی با عنوان مقایسه عوامل موثر بر سرقت علمی بر حسب جنسیت و رشته تحصیلی از دیدگاه دانشجویان آورده اند، گاهی سرقت علمی با واژه تقلب تحصیلی یکسان در نظر گرفته می شود در صورتی که تقلب تحصیلی عبارت است از شکل هایی از تقلب در آزمون و تقلب در انجام تکالیف که دانشجو در آن به دریافت یا دادن کمک غیرقانونی در فعالیت های آموزشی یا دریافت نمره می پردازد.

این پژوهش توسط دکتر بی بی عشرت زمانی، سید امین عظیمی و نسیم سلیمانی از گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان انجام شده که نشان می دهد، آنچه در پژوهش حاضر مطرح است مسئله سرقت علمی است که شاخه ای از تقلب تحصیلی محسوب می شود و منظور کپی کردن یک متن، پاراگراف یا تعدادی جمله بدون نقل ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سرقت علمی می کنیم؟

چرا سرقت علمی می کنیم؟