مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 09:002021-12-04سياسي

صدور پروانه های ساختمانی مشروط به رفع نیاز معلولان شود


در راستای تاکید بر رفع نیاز معلولان در جریان احداث پروژه های ساختمانی، صدور پروانه احداث و بازسازی و پایان کار ساختمان ها مشروط شود.

- ایسنا/مرکزی سخنگوی شورای شهر اراک گفت: در راستای تاکید بر رفع نیاز معلولان در جریان احداث پروژه های ساختمانی، صدور پروانه احداث و بازسازی و پایان کار ساختمان ها مشروط شود.

عباس خسروانی در گفت گو با ایسنا، با اشاره به اینکه معلولان در شهر حقوقی دارند که باید ادا شود، اظهار کرد: مهم ترین سند قانونی در تشریح حقوق معلولان و تکالیف دستگاه های اجرایی در قبال آنان، قانون جامع حمایت از حقوق معلولان است.

وی افزود: بر اساس تبصره 2 ماده 2 این قانون شهرداری ها موظفند از صدور پروانه احداث یا پایان کار برای آن تعداد از ساختمان ها و اماکن عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند خودداری کنند، همچنین طبق ماده 4 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، برخی نهادها از جمله شهرداری ها مکلف شده اند اماکن خود را به نحوی احداث و تجهیز کنند که امکان بهره مندی معلولان از آنها فراهم باشد.

خسروانی تصریح کرد: متاسفانه در زمینه مناسب سازی ساختمان ها یا معابری که از قبل ساخته شدند که تعدادشان هم در شهر زیاد است، اشکالات اساسی وجود دارد و نمی توان از ابزارهای قانونی برای مناسب سازی آنها ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور پروانه های ساختمانی مشروط به رفع نیاز معلولان شود

صدور پروانه های ساختمانی مشروط به رفع نیاز معلولان شود