مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 09:402021-12-04حوادث

رهاسازی شش بهله «بالابان» در تایباد


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: 6 بهله پرنده با ارزش از نوع «بالابان» که به صورت قاچاق از مرز دوغارون وارد تایباد شده بود، - اظهار کرد: شش بهله پرنده با ارزش از نوع بالابان که به صورت قاچاق از مرز دوغارون وارد تایباد شده بود، با حضور دادستان، برخی مسئولین و خبرنگاران شهرستان در طبیعت تایباد رهاسازی شد.

وی ادامه داد: این پرندگان به صورت قاچاق از مرز اسلام قلعه افغانستان وارد مرز دوغارون در شهرستان تایباد شدند که توسط مرزبانان پاسگاه 17 شهریور مرزبانی درجه یک تایباد کشف و ضبط شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: این پرندگان به صورت بسیار ماهرانه قنداق پیچ شده و در یک خودرو جاسازی شده بودند که راننده خاطی با هویت ایرانی توسط مرزبانی بازداشت و به مراجع قضایی تحویل شد.

وی در خصوص اهمیت بالابان در اکوسیستم خراسان رضوی گفت: بالابان پرنده ای بسیار با ارزش برای طبیعت ما است و نقش مهمی در کنترل جوندگان دارد، این پرنده در خراسان رضوی دو نوع است که یک نوع آن از آسیای میانه به خراسان رضوی به صورت دست جمعی مهاجرت می کند و نوع دیگر آن بومی شهرستان تایباد است.

شعبانی خاطرنشان کرد: وقتی این پرندگان وارد خراسان می شوند، یک ماه در استان سکونت دارند و در این مدت با کنترل جمعیت جوندگان، کمک مؤثری برای کشاورزان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی شش بهله «بالابان» در تایباد

رهاسازی شش بهله «بالابان» در تایباد