لزوم شناسایی ظرفیتهای بالقوه ادبیان نمایشی ایران/ وضعیت درام تعریف شده استدبیر علمی بخش نمایشنامه نویسی جشنواره خندستان گفت: ظرفیت بالقوه ای در ادبیات نمایشی ما به شکل پراکنده و پنهان وجود دارد و فعالیت های پراکنده نویسندگان کمدی قابل توجه است. - ، جمشید خانیان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال خوب و خارج از تصور نمایشنامه نویسان از جشنواره خندستان اظهار داشت: تعداد آثاری که به دبیرخانه جایزه ارسال شد، ذهنیت اولیه ما را نسبت به استقبال نمایشنامه نویسان حوزه کمدی، تغییر داد و تعداد آثار ارسال شده از انتظار ما فراتر بود. وی افزود: ارسال 360 اثر در بخش تألیفی و 115 اثر در بخش اقتباسی یعنی ظرفیت بالقوه ای در ادبیات نمایشی ما به شکل پراکنده و پنهان وجود دارد و حالا با امکانی که جایزه خندستان برای شناسایی و مجموع کردن آن فراهم آورده، قرار است به فعل تبدیل شود. این، اصلی ترین انگیزه ما در ضرورت تداوم جایزه ی خندستان است. در واقع مهم ترین رویداد، شناخت ما از وضعیت این نوع از درام طی سال های اخیر بود که هم به شکل آماری و هم تحلیلی به یک نتیجه قابل تعریف رسیدیم. وی درباره کیفیت آثار ارسال ابراز داشت: طنز نویسی، طنز نمایشی و کمدی نوشتن ضمن اینکه نیاز به شناخت اصول و قواعد این نوع از ادبیات دارد احتیاج به یک جور طنازی در جوهره وجود نویسنده هم دارد. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |