مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 16:502021-12-04بين الملل

سرمایه گذاری نظامی مشترک عربستان با یک شرکت فرانسوی


شرکت صنایع نظامی عربستان سعودی روز شنبه از راه اندازی یک سرمایه گذاری مشترک بین شرکت فرانسوی Vijac Aero و شرکت سعودی Dussur برای ساخت کارخانه بدنه هواپیما در عربستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرکت صنایع نظامی عربستان سعودی سرمایه گذاری مشترکی را بین شرکت های Vijac Aero فرانسه و Dussur عربستان برای ساخت کارخانه بدنه هواپیما راه اندازی کرده است.

این شرکت اضافه کرد که انتظار می رود درآمد این پروژه مشترک تا سال 2030 به 200 میلیون دلار برسد.

این سرمایه گذاری مشترک در مجمع سرمایه گذاری عربستان و فرانسه که در حاشیه سفر امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه به عربستان سعودی برگزار شد، اعلام شد.

منابع سعودی اعلام کردند که توسعه توانمندی ها و قابلیت های عربستان در صنعت ساخت بدنه هواپیما و آموزش مهندسان و تکنسین های سعودی و همچنین تقویت بومی سازی صنایع نظامی و هوانوردی غیرنظامی در راستای طرح چشم انداز 2030 عربستان از جمله امتیازات دیگر این سرمایه گذاری مشترک است.

رییس جمهوری فرانسه امروز برای دیداری رو در رو با ولیعهد عربستان وارد ریاض شد و نخستین مقام بلندپایه غربی است که از زمان قتل خاشقجی در 2018 وارد کاخ پادشاهی عربستان می شود.

فرانسه یکی از تامین کنندگان اصلی سلاح برای عربستان نیز هست؛ اما در پی درگیری ها در یمن که اکنون به یکی از بدترین بحران ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه گذاری نظامی مشترک عربستان با یک شرکت فرانسوی

سرمایه گذاری نظامی مشترک عربستان با یک شرکت فرانسوی