مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 06:202021-12-05سياسي

حق ثبت اختراع و حقوق ناشی از گواهینامه آن متعلق به مخترع است


نمایندگان مصوب کردند که حق ثبت اختراع و حقوق ناشی از گواهینامه آن متعلق به مخترع است و کارفرما نیز حق بهره برداری غیرانحصاری از اختراع را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در ادامه جلسه علنی روز (یکشنبه، 14 آذرماه (مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی، مواد 9 تا 13 این طرح تصویب شد.

نمایندگان با تصویب ماده 9 این طرح مقرر کردند درصورتی که اختراع، ناشی از استخدام یا قرارداد باشد، حقوق مادی ناشی از اختراع متعلق به کارفرما است، مگر آنکه به صورت دیگری توافق شده باشد.

به منظور صدور گواهینامه اختراع، متقاضی ثبت باید نام مخترع را به مرجع ثبت اعلام کند.

بر اساس تبصره این ماده چنانچه اختراع در چهارچوب موضوع فعالیت قراردادی مخترع نباشد یا در مورد اختراع ناشی از اجرای قرارداد، تعیین تکلیف نشده باشد، حقوق مادی ناشی از اختراع متعلق به پیمانکار یا مستخدم است، مگر آنکه اختراع با استفاده از دانش، اطلاعات، فناوری و یا ابزار و تجهیزات متعلق به کارفرما صورت گرفته باشد که در این صورت، حق ثبت اختراع و حقوق ناشی از گواهینامه آن متعلق به مخترع است و کارفرما نیز حق بهره برداری غیرانحصاری از اختراع را دارد.

در ماده 10 این طرح مصوب شد؛ چنانچه شخصی براساس قانون اجازه الحاق دولت ایران به اتحادیه عمومی بین المللی معروف به پاریس برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق ثبت اختراع و حقوق ناشی از گواهینامه آن متعلق به مخترع است

حق ثبت اختراع و حقوق ناشی از گواهینامه آن متعلق به مخترع است