مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 08:052021-12-05سياسي

نگاه فاضلانه به کتاب مفید نیست/ معرفی نادرست کتابخوانی در کشور


نویسنده و پژوهشگر کشورمان با اشاره به اینکه در کشور ما کتابخوانی و کتابخوان هنوز چهره ای عبوس و جدی دارد گفت: نگاه فاضلانه و نخبه گرایانه به کتاب نه تنها جذاب که حتی مفید هم نیست.

- ، نخستین نشست از برنامه هفته کتاب هوپا که به مناسبت سالگرد افتتاح کتابفروشی هوپا قبا در حال برگزاری است و به دیدار و گفتگو با اهالی قلم اختصاص دارد عصر روز شنبه 13 آذر با حضور حمیدرضا شاه آبادی نویسنده و پژوهشگر برگزار شد.

وی در این گفتگو با اشاره به اینکه به عنوان یک نویسنده اهل کتابفروشی گردی است و بهترین حس و حال شخصی اش را در چنین مکانی به دست می آورد، گفت: از اتفاقات ناخوشایند چند دهه اخیر در کشور ما کم رنگ شدن نقش کتابخانه های محلی در شهرهاست.

در کشور ما عادت بر این شده است که مردم و حتی برخی مراکز مانند کتابخانه ها خرید یکسال کتاب خود را از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و نمایشگاه های استانی انجام می دهند و البته در این چند سال تعطیلی این مراکز به سراغ مجتمع های فروش کتاب مانند فروشگاه های خیابان انقلاب اسلامی می روند و در این میان فروشگاه های محلی در حال فراموش شدن هستند.

این در حالی است که حتی در همین مراکز مجتمع امکان نمایش همه آثار وجود ندارد و مخاطب رفته رفته به این فکر فرو می رود که سیستم توزیع ضعیف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه فاضلانه به کتاب مفید نیست/ معرفی نادرست کتابخوانی در کشور

نگاه فاضلانه به کتاب مفید نیست/ معرفی نادرست کتابخوانی در کشور