مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 08:552021-12-05اقتصادي

حاصلخیزی خاک کشاورزی از طریق کنترل مصرف کودهای شیمیایی


خاک بستری که از 8000 سال پیش در خدمت تهیه ضروری ترین نیاز انسان (غذا و به تبع کشاورزی) بوده و تمدن های بسیاری که بر پایه همین بستر بنا نهاده شده اند؛ - ایسنا/آذربایجان شرقی خاک بستری که از 8000 سال پیش در خدمت تهیه ضروری ترین نیاز انسان (غذا و به تبع کشاورزی) بوده و تمدن های بسیاری که بر پایه همین بستر بنا نهاده شده اند؛ اما امروز در آخرین نفس های خود به سر می برد و چه تمدن هایی که این چنین به دست خودمان در حال نابودی است.

پنجم دسامبر امسال مصادف با 14 آذرماه، روز جهانی خاک نام گرفته و شعار امسال این روز نیز تاکید بر جلوگیری از شوری خاک و افزایش بهره وری خاک است.

بهره وری خاک که به نوعی افزایش باردهی و در نهایت حاصلخیزی آن را به دنبال دارد جزو پایه ترین موضوعات در کشاورزی به شمار می رود.

کشاورزی، بخشی است که در کنار عجین شدن با زندگی بسیاری از مردم، با تمام قوا متکی به خاک بوده و در واقع راه اصلی تغذیه یک گیاه نیز از این طریق میسر می شود.

استفاده بهینه از خاک در زمان کشت محصولات و برخورد صحیح و تزریق عناصر مفید و به حد نیاز به این بستر باعث می شود تا پیامدهای مشکل زایی چون فرسایش این سرمایه گرانبها را رقم زد.

مسئله فرسایش خاک و نابودی اراضی کشاورزی هم چون یک چرخه بر یکدیگر تاثیر می گذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاصلخیزی خاک کشاورزی از طریق کنترل مصرف کودهای شیمیایی

حاصلخیزی خاک کشاورزی از طریق کنترل مصرف کودهای شیمیایی