مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 10:202021-12-05اقتصادي

طرح توسعه جنگل در 1750 هکتار از اراضی اصفهان اجرا می شود


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از اجرای طرح توسعه و غنی سازی جنگل ها در سطح 1750 هکتار از اراضی استان با مشارکت سازمان های مردم نهاد در ماه جاری خبر داد.

- با اشاره به آغاز پویش مردمی ایرانی سرسبز، هر ایرانی یک نهال در استان اصفهان، اظهار داشت: این پروژه ملی روز جمعه 12 آذر ماه با کاشت 500 هکتار بذر بادام اسکوپاریا یا بادامک با کمک جمعیت کنگره 60 در منطقه میانکوه روستای جلال آباد شهرستان نجف آباد شروع شده است و در ادامه در شهرهای شاهین شهر، کاشان و نایین با همراهی سازمان های مردم نهاد و مرتع داران در سطح 1250 هکتار تا پایان ماه جاری اجرا خواهد شد.

کاشت اسکوپاریا در 45 هزار هکتار از اراضی اصفهان وی، ثمره طرح توسعه جنگل به شیوه بذرکاری در استان را در 50 سال گذشته خوب ارزیابی کرد و افزود: اکنون نزدیک به 45 هزار هکتار از جنگل های دست کاشت در اصفهان بادام اسکوپاریا است و بذر این درخت به طور کامل و تا ارتفاع سه- چهار متر رشد می کند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه نیاز آبی درخت اسکوپاریا کم است و بذر آن به روش دیم کاشته می شود، خاطرنشان کرد: برای کاشت بذر در این روش چاله هایی به عمق یک متر و 20 سانتیمتر حفر می کنند و بذر را در می کارند، این چاله ها در مسیر شیب های نیمه استپی با بار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح توسعه جنگل در 1750 هکتار از اراضی اصفهان اجرا می شود

طرح توسعه جنگل در 1750 هکتار از اراضی اصفهان اجرا می شود