مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 12:252021-12-05سياسي

جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور در 4 سال آینده باید 10 برابر شود


رییس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم با اشاره به جذب ایرانیان خارج از کشور گفت: حدود 500 نفر در سال در دانشگاههای کشور حضور می یابند.

- به نقل از وزارت علوم، حسین سالارآملی در نشست کارگروه علمی آموزشی ایرانیان خارج از کشور که با حضور اعضای کارگروه و نمایندگان دستگاه های مختلف به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: عزم راسخی در راستای ساماندهی به ایرانیان مقیم خارج از کشور در دولت کنونی شکل گرفته است؛ این مسئله را به فال نیک می گیریم و امیدواریم در این دوره شاهد تحولات شگرفی باشیم و بستر مناسبی جهت همکاری با ایرانیان مقیم خارج ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بحث جوامع دور از وطن بحثی بسیار جدی است، افزود: با توجه به مسئله توسعه تکنولوژی و جهانی شدن، کشورهای مختلف این جوامع را قدرت نرم می دانند و ما نیز باید از این زاویه به آن نگاه کنیم.

دبیر کارگروه علمی آموزشی ایرانیان خارج از کشور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جوامعی که چند فرهنگ گرایی در آنها رواج دارد در بهره گیری از افراد خارج از کشور موفق تر عمل کرده اند.

البته جریان هایی نیز وجود دارد که مانع بهره گیری از ظرفیت این افراد می شود که مهم ترین جریانی که سد ایجاد می کند موضوع رفت و آمد آنهاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور در 4 سال آینده باید 10 برابر شود

جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور در 4 سال آینده باید 10 برابر شود