مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 05:352021-12-06پزشكي

حدود 8 درصد گیلانی ها هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند/ خطر جدی «اومیکرون»


معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به خطر جدی سویه اومیکرون، گفت: حدود هشت درصد گیلانی ها واکسن کرونا دریافت نکرده اند که باید سریع تر اقدام کنند.

- آبتین حیدرزاده در گفتگو با با نام اومیکرون در بسیاری از کشورهای جهان، اظهار کرد: در حال حاضر این ویروس ناشناخته بوده و هنوز اطلاعات کافی درباره آن نداریم.

وی با بیان اینکه هنوز خطرناک بودن این سویه از سوی کارشناسان تأیید نشده است، گفت: اما یکی از مهم ترین مواردی که درباره این سویه می توان به آن اشاره کرد سرعت سرایت و انتقال آن است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه قدرت انتقال اومیکرون از دلتا بیشتر است، افزود: همین نکته می تواند سرعت انتشار این ویروس در جهان را افزایش دهد اما عوارض بعدی این ویروس همچنان ناشناخته است.

وی همچنین به راهکارهای پیشگیری و مقابله با این ویروس نیز اشاره و با بیان اینکه همچنان رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی بهترین راهکار است، اضافه کرد: پرهیز از حضور در دورهمی ها و مراسم و مهمانی از دیگر راهکارها است.

حیدرزاده با تأکید بر لزوم توجه شهروندان به واکسیناسیون، گفت: خوشبختانه گیلانی ها نشان داده در این زمینه همانند همیشه پیشگام هستند و به همین واسطه در حال حاضر گیلان از استان های برتر در زمینه واکسینا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 8 درصد گیلانی ها هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند/ خطر جدی «اومیکرون»

حدود 8 درصد گیلانی ها هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند/ خطر جدی «اومیکرون»