210 شرکت اقماری ایران خودرو و سایپا دلیل اصلی ضرر آنهاست/ هدف خودروسازان افزایش قیمت خودروهای دپو شده استدبیر هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در گفت وگو با فارس با اشاره به افشای فسادهای صنعت خودرو، از انحصارگری برخی قطعه سازان و حضور آنها در هیات مدیره خودروسازان گلایه کرد و دلیل زیان انباشته شده را ناشی 210 شرکت اقماری ایران خودرو و سایپا دانست. - خبرگزاری فارس- وحید ونایی: دکترای فلسفه داشته و عضو هیات علمی دانشگاه مراغه است؛ هم اکنون عضو کمیسیون صنایع مجلس و نماینده مردم ملکان است و از ابتدای دی ماه سال گذشته که نمایندگان مجلس به تقاضای تحقیق و تفحص از صنعت خودرو رای موافق دادند بعنوان دبیر هیأت تحقیق و تفحص انتخاب شده است، هیأتی که تاکنون در تحقیق و تفحص از خودروسازان 15 محور اساسی زیر را احصا کرده است. 1- بررسی وضعیت گذشته و موجود در صنعت خودروی کشور- تعداد شرکت های تولید کننده، ظرفیت و تیراژ تولید 2- وضعیت ترکیب سهامداران، ساختار مدیریت، مالی و مالکیت سهام در صنایع خودروساز کشور و ایجاد انحصار و مشکلات قانونی در این خصوص و فعالیت های غیر تولیدی خودروسازان 3- میزان سهم و نقش دولت در مالکیت و مدیریت صنایع خودروسازی کشور 4- بررسی وضعیت سرمایه گذاری در صنایع خودرویی کشور طی سال های گذشته 5- بررسی کیفیت تولید خودرو در کشور و علت های پایین بودن کیفیت خودرو های تولیدی 6- بررسی علل عدم استفاده حداکثری از ظرفیت علمی، تخصصی و فنی برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |