مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 09:152021-12-06فرهنگي

موزه اریگامی در دالاهو راه اندازی می شود


رییس گروه امور موزه های میراث فرهنگی استان کرمانشاه از در دستور کار قرار گرفتن راه اندازی موزه اریگامی در شهرستان دلاهو خبر داد.

- اکرم طهماسبی در گفت و گو با ایسنا، اریگامی را همان هنر تا کردن کاغذ و ساخت اشکال مختلف از آن دانست و اظهار کرد: امروزه هنر اریگامی در اکثر کشورهای دنیا مورد توجه قرار گرفته و بویژه کودکان به عنوان یک سرگرمی به آن می پردازند.

وی با بیان اینکه در کشور و استان ما نیز این هنر طی سالهای گذشته با اقبال مواجه شده، عنوان کرد: بهروز همت پور و فرشید سبحانی از جمله اعضای فعال انجمن اریگامی ایران در استان کرمانشاه هستند که در شهرستان دالاهو زندگی می کنند و اکنون تصمیم به راه اندازی موزه اریگامی گرفته اند.

رییس گروه موزه های استان کرمانشاه از تصمیم این دو هنرمند برای راه اندازی موزه اریگامی در شهر کرندغرب با همکاری میراث فرهنگی استان خبرداد و گفت: در این راستا برنامه ریزی های لازم انجام شده و پیش بینی لازم برای راه اندازی این موزه به مساحت 100 متر مربع را انجام داده ایم.

وی ادامه داد: طبق برنامه قرار است در این موزه آثار اریگامی فرشید سبحانی و نیز احجامی که در انجمن اریگامی ایران قرار دارد مانند احجام آثار تاریخی ایران همچون پاسارگاد، تخت جمشید و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه اریگامی در دالاهو راه اندازی می شود

موزه اریگامی در دالاهو راه اندازی می شود