مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 10:402021-12-06اقتصادي

مصرف گاز هر ایرانی حدود 6 برابر میانگین مصرف دنیاست


ما کشوری با حدود 80 میلیون نفر جمعیت هستیم که باز هم متأسفانه بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی شرکت بی پی با وجود جمعیت کمتر، با 233 میلیارد مترمکعب مصرف، - چهارمین مصرف کننده بزرگ گاز در دنیا هستیم.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: متأسفانه بیشترین مقدار مصرف انرژی در کشور در بخش های غیرمولد است، اگر این حد بالای مصرف در بخش های مولد بود، سبب چند برابر شدن تولید ناخالص داخلی ما می شد، اما مشکل اینجاست که بیشتر مصرف انرژی ما در بخش غیرمولد به ویژه بخش خانگی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسینعلی محمدحسینی با بیان این مطلب اظهار کرد: این موضوع مسئله جدیدی نیست، اما متأسفانه به دلیل سرمای زودرس و مصرف فزاینده ای که بخش خانگی بر ما تحمیل کرده و رعایت نکردن الگوی مصرف که مختص امسال هم نیست، ناترازی در بخش تولید و مصرف به وجود آورده تا بر رعایت مصرف بهینه در این فصل از سال بیشتر تأکید شود.

وی ادامه داد: ما کشوری با حدود 80 میلیون نفر جمعیت هستیم که باز هم متأسفانه بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی شرکت بی پی با وجود جمعیت کمتر، با 233 میلیارد مترمکعب مصرف، چهارمین مصرف کننده بزرگ گاز در دنیا هستیم.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: این در حالی است که آمریکا با 832 میلیارد مترمکعب مصرف در رتبه نخست،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف گاز هر ایرانی حدود 6 برابر میانگین مصرف دنیاست

مصرف گاز هر ایرانی حدود 6 برابر میانگین مصرف دنیاست