مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 12:402021-12-06اقتصادي

ارتقاء بهره وری از اراضی کوچک مقیاس شهرداری در دستور کار مدیریت شهری است


رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: براساس مصوبه شورا و به منظور ارتقاء کارایی و بهره وری اراضی کوچک مقیاس در تملک شهرداری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، حسین حسامی با اعلام این خبر گفت: این موضوع در جلسات کمیسیون های برنامه و بودجه، حقوقی، اقتصادی و حاشیه شهر، ساعت ها مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت تا سرانجام در جلسه علنی به رای گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دارایی های شهرداری ها در کشور، زمین است و یکی از قالب های مشارکت در فعالیت های اقتصادی و یا پرداخت بدهی های شهرداری نیز واگذاری زمین و پروانه بوده که ارزش افزوده ای برای شهر و مدیریت شهری ندارد و لذا باید این اراضی مولدسازی و فرآوری شوند.

حسامی افزود: اراضی در اختیار شهرداری ها دو دسته اند؛ اراضی بزرگ مقیاس که عمدتا معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری روی آنها فعالیت و پروژه تعریف می کند و اراضی کوچک مقیاس که غالبا در مورد آنها کار خاصی نمی شود و بعضا در قالب تالار مبادلات املاک و مستغلات شهرداری، با اضافه شدن پروانه به زمین، به متقاضیان واگذار می شود.

به منظور ارتقاء بهره وری اقتصادی این اراضی، مقرر شد شهرداری مشهد لایحه شیوه نامه مشارکت، فرآوری و مولدسازی زمین های کوچک مقیاس را با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقاء بهره وری از اراضی کوچک مقیاس شهرداری در دستور کار مدیریت شهری است

ارتقاء بهره وری از اراضی کوچک مقیاس شهرداری در دستور کار مدیریت شهری است