مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 06:402021-12-07بين الملل

روسیه پایگاه نظامی خود در تاجیکستان را تقویت کرد


روسیه از برنامه هایش برای تقویت پایگاه نظامی خود در تاجیکستان با افزودن 30 تانک جدید خبر دارد و نیروهایش در آنجا مانورهایی را با به کارگیری سیستم های دفاع موشکی اجرا کرده اند؛ - تحولاتی که حاکی از نگرانی مسکو بابت آشوب در افغانستان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نفوذ احتمالی شبه نظامیان افراط گرا از افغانستان به تاجیکستان و دیگر جمهوری های متعلق به شوروی در آسیای میانه مایه نگرانی مسکوست که این منطقه را به عنوان یک حایل دفاعی در جنوب خود تلقی می کند.

خبرگزاری اینترفکس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور روز دوشنبه مانور دفع یک حمله هوایی دشمن به تأسیسات نظامی با استفاده از سامانه های دفاع هوایی اس-300 پی اس را تمرین کردند.

این وزارتخانه عنوان کرد که پایگاه روسیه در تاجیکستان که بزرگترین پایگاه روسیه در خارج از مرزهایش محسوب می شود، در چارچوب این مانور به تمرین و شبیه سازی پرتاب 10 موشک علیه اهداف پرداخت.

بنا بر گزارش ها، وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: مجموعه ای از 30 تانک ارتقا یافته T-72B3M با مشخصه های رزمی ارتقا یافته در تاریخ 6 دسامبر به پایگاه نظامی 201 روسیه، مستقر در تاجیکستان، وارد خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه پایگاه نظامی خود در تاجیکستان را تقویت کرد

روسیه پایگاه نظامی خود در تاجیکستان را تقویت کرد