مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 11:152021-12-07سياسي

نبود ناوگان هوایی تخصصی، چالش مهم اطفای حریق جنگل ها


مدیر کل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گسترگی عرصه های منابع طبیعی، صعب العبور بودن مناطق تحت حریق، کمبود شدید نیروی انسانی ماهر، - نبود ناوگان هوایی تخصصی اطفای حریق و ایجاد تغییرات شدید آب و هوایی را از مشکلات و چالش های پیش رو در مدیریت حریق منابع طبیعی کشور ذکر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا امیر مسعود جلالی در کارگاه آموزشی مجازی وزارت کشاورزی و جنگلداری کشور ترکیه که صبح امروز سه شنبه با هدف ارایه تجربیات این کشور در زمینه مدیریت حریق منابع طبیعی به ویژه جنگل ها برگزار شد، در یک تحلیل آماری از رخداد حریق در منابع طبیعی در بیش از یک دهه در کشور ایران گفت: عوامل ایجاد حریق در منابع طبیعی ایران متفاوت است و در 95 درصد حریق های رخ داده در جنگل ها و مراتع عوامل انسانی دخالت دارند.

وی ضمن اشاره به مشکلات و چالش های پیش رو در مدیریت حریق منابع طبیعی کشور اظهارکرد: سازمان جنگل ها و مراتع در مقابل این چالش ها و تنگناهای موجود اقدامات حفاظتی قابل توجه ای در زمینه صیانت از جنگل ها انجام داده است.

جلالی برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری از حریق برای مردمان محلی، همیاران طبیعت و کارکنان بخش حفاظت همچنین فرهنگسازی در سطوح مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان و محافظان داوطلب، ایجاد مرکز اطفای حریق در استان ها، راه اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود ناوگان هوایی تخصصی، چالش مهم اطفای حریق جنگل ها

نبود ناوگان هوایی تخصصی، چالش مهم اطفای حریق جنگل ها