مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 06:052021-12-08اقتصادي

مترو تهران به سوی بی نیازی از واردات


مدیر عامل شرکت بهره برداری متروتهران از ساخت و تحویل 500 تن ریل UIC54 برای نخستین بار در کشور توسط صنعتگران ذوب آهن اصفهان، مطابق با استاندارد بین المللی برای استفاده در خطوط درون شهری مترو تهران خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه شهری خبرگزاری فارس، مهدی شایسته اصل با بیان اینکه برای تعمیرات و نگهداری خطوط مترو، شرکت بهره برداری مترو سالانه به 500 شاخه ریل UIC54 نیاز دارد، گفت: تولید این ریل در شرکت ذوب آهن اصفهان در شرایط تحریم، یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری است.

وی تصریح کرد: کمبود نقدینگی و تحریم ها مانع ورود ریل با کیفیت مطلوب شد اما خوشبختانه در حال حاضربا تولید ریل UIC54 که بر اساس استانداردهای بین المللی، کیفیت مطلوبی دارد شاهد انجام شدکه از کیفیت مطلوب برخوردار نبود و هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد.

شایسته خاطرنشان کرد: تولید ریل در ذوب آهن اصفهان نه تنها صرفه جویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور می شود، بلکه دغدغه ما را برای تامین ریل از بین برد و مهم تر از همه اینکه، وابستگی حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش می دهد.

شایسته گفت: اولویت خود را برای تامین قطعات از تولیدکنندگان داخلی قرار داه ایم تا گامی در جهت تحقق شعارسال که توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سال تولید، پشتیب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مترو تهران به سوی بی نیازی از واردات

مترو تهران به سوی بی نیازی از واردات