مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 06:502021-12-08اقتصادي

مصوبه حذف مالیات طلا باعث رونق بازار نمی شود


رییس اتاق اصناف قزوین با بیان اینکه مصوبه حذف مالیات بر ارزش افزوده برای خریداران طلا باعث ارزانی طلا و رونق بازار نخواهد شد، گفت: شایعاتی در سطح کشور مطرح شده است که می گویند با حذف مالیات بر ارزش افزوده، - طلا ارزان می‎شود، اما این امر صحت ندارد و طلا ارزان نمی شود.

محمد فرج زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: قانون ارزش افزوده اشتباهی بود که نمایندگان ادوار گذشته آن را تصویب کردند چون در هیچ جای دنیا از طلا مالیات نمی گیرند چون طلا سرمایه است، با پیگیری هایی که اتحادیه طلا در کشور انجام دادند این مصوبه اصلاح شد تا از دی ماه 1400 خریداران طلا نسبت به اجرت و سود مالیات پرداخت کنند و دیگر نسبت به اصل طلا مالیالت پرداخت نخواهند کرد.

وی ادامه داد: مصوبه حذف مالیات بر ارزش افزوده برای خریداران طلا باعث ارزانی طلا و رونق بازار نخواهد شد، شایعاتی در سطح کشور شده است که می گویند با حذف مالیات بر ارزش افزوده، طلا ارزان می‎شود، اما این امر صحت ندارد و طلا ارزان نمی شود.

البته باید بگوییم که بسیاری از طلافروشان به دلیل رکود شدید در بازار ارزش افزوده را از مشتری دریافت نمی کردند و در نظام صنفی نیز جرم محسوب نمی شود.

رییس اتاق اصناف قزوین تصریح کرد: اجرت ها و دستمزدها مشخص است و هیچ طلافروشی نمی تواند سود و اجرتی بیش از حد معمول استفاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه حذف مالیات طلا باعث رونق بازار نمی شود

مصوبه حذف مالیات طلا باعث رونق بازار نمی شود