مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 07:102021-12-08سياسي

حق ناشی از پروانه بهره برداری اجباری از اختراع قابل واگذاری نیست


مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی، حق ناشی از پروانه بهره برداری اجباری از اختراع به طور مستقل قابل واگذاری نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 17 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی چند ماده از طرح حمایت از مالکیت صنعتی را به تصویب رساندند.

مطابق با ماده 46 طرح مذکور، مرجع ثبت، تصمیم کمیسیون موضوع ماده (40) این قانون، مبنی بر اعطای پروانه بهره برداری اجباری، تغییر یا لغو آن را ثبت و به مالک اختراع و سایر اشخاص ذی نفع ابلاغ نموده و برای عموم منتشر می کند.

در ماده 47 این طرح آمده است، کمیسیون موضوع ماده (40) این قانون، می تواند بنا به درخواست مالک اختراع یا دارنده پروانه بهره برداری اجباری و پس از استماع اظهارات طرفین یا یکی از آنها، تصمیم خود مبنی بر بهره برداری اجباری از اختراع را تا حدی که اوضاع و احوال اقتضاء کند، تغییر دهد.

در ماده 48 طرح حمایت از مالکیت صنعتی آمده است، چنانچه مالک اختراع ادعا کند که شرایط و اوضاع و احوالی که باعث صدور پروانه بهره برداری اجباری شده، دیگر وجود ندارد و یا اینکه ادعا نماید بهره بردار نتوانسته است طبق مفاد تصمیم کمیسیون موضوع ماده (40) این قانون و شرایط آن عمل کند، درخواست لغو پروانه بهره برداری اجباری را همراه با مدارک و مستندات مربوط، به دبیرخانه کمیسیون مذکور تسلیم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق ناشی از پروانه بهره برداری اجباری از اختراع قابل واگذاری نیست

حق ناشی از پروانه بهره برداری اجباری از اختراع قابل واگذاری نیست