مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 07:152021-12-08اقتصادي

یک میلیون تن کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد


ناظر گمرکات آذربایجان غربی از صدور بیش از یک میلیون و 30 هزار تن کالا از گمرکات استان به خارج کشور در 8 ماه گذشته سالجاری خبر داد.

- ، با بیان اینکه در 8 ماه گذشته سال جاری یک میلیون و 30 هزار و 489 تن کالا به ارزش 670 میلیون دلار از گمرکات استان به خارج کشور صادر شده است، افزود: این میزان در مقایسه با سال گذشته از نظر وزن 28 درصد و از نظر ارزش 86 درصد افزایش نشان می دهد.

وی خروجی صادرات سایر گمرکات کشور از گمرکات استان را بیش از دو میلیون و 180 هزار تن به ارزش عنوان کرد و گفت: این میزان از نظر وزن 38 درصد و از نظر ارزش 65 درصد در مقایسه با پارسال کاهش نشان می دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی گمرک ارومیه با بیش از 294 هزار تن، گمرک پیرانشهر با بیش از 169 هزار تن، و گمرک بازرگان با بیش از 70 هزار تن را سه گمرک اول تا سوم استان در زمینه صادرات کالاها برشمرد و افزود: همچنین بازارچه مرزی کیله سردشت با بیش از 293 هزار تن، بازارچه مرزی پیرانشهر با بیش از 120 هزار تن نیز در بین بازارچه های مرزی بیشترین حجم صادرات را داشته اند.

آذربد با بیان اینکه از بیش از یک میلیون تن کالای صادراتی استان 563 هزار تن از طریق گمرکات استان صادر شده است، گفت: 465 هزار تن کالا نیز در 8 ماهه گذشته سال جاری از طریق بازارچه های مرزی استان به خارج از کشور صادر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک میلیون تن کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد

یک میلیون تن کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد