مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 07:352021-12-08اقتصادي

ضعیف شدن قدرت داروخانه ها با برداشتن ارز 4200 تومانی دارو


رییس انجمن داروسازان خراسان شمالی گفت: درصورتی که ارز چهار هزار و 200 تومانی از داروها برداشته شود، قدرت خرید داروها ضعیف تر خواهد شد.

- دکتر آرمان ریحانی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه چند سالی است که قدرت خرید داروخانه ها برای خرید داروها با افزایش قیمت آن ها کمتر شده، اظهارکرد: داروخانه داران نگران از ضعیف تر شدن قدرت داروخانه ها به علت گرانی داروها هستند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون موضوع برداشتن ارز چهار هزار و 200 تومانی از داروها مطرح است، با طرح سوالی بیان کرد: طی دو سه سال اخیر با افزایش حداقل دو تا سه برابری قیمت داروها مواجه بودیم، این افزایش قیمت ها ناشی از چه چیزی بوده که حال موضوع برداشتن ارز چهار هزار و 200 هزار تومانی نیز مطرح شده است؟ دکتر ریحانی افزود: به عنوان مثال یک رقم دارو که قیمت آن حدود 400 تومان بوده هم اکنون به 6 هزار و 500 تا هفت هزار تومان رسیده و اگر این ارز نیز از روی داروها برداشته شود قیمت ها به شدت افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: این موضوع که قیمت دارو در ایران کمتر از قیمت جهانی است، صحیح می باشد اما باید به این نکته نیز توجه داشت که سرانه درآمد مردم کشور کمتر است و با انجام این کار توان خرید دارو از مردم گرفته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضعیف شدن قدرت داروخانه ها با برداشتن ارز 4200 تومانی دارو

ضعیف شدن قدرت داروخانه ها با برداشتن ارز 4200 تومانی دارو