مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 09:252021-12-08ورزشي

تاثیر کرونا بر اقتصاد ورزش


همه گیری ویروس کرونا ورزش جهان را تعطیل کرد.

تمامی لیگ های ورزشی جهان از  جمله لیگ های مهم و معتبر جهان همچون NBA و لیگ های فوتبال اروپا به حالت تعلیق درآمد و جام یوفا و بازی های المپیک از سال 2020 به سال 2021 به تعویق افتاد.

- مسئولان ارشد کمیته برگزاری بازی های المپیک معتقدند که کاهش میزان درآمدهای این کشور از فروردین تا تیرماه سال گذشته، ژاپن را به یک سونامی اقتصادی و رکود عمیق سوق داد که بخش بزرگی از آن متأثر از تعویق بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو بود.

محققان در پژوهشی با عنوان تاثیر کرونا بر اقتصاد ورزش آورده اند، سرزمین آفتاب که سومین اقتصاد جهان محسوب می شود، بیشترین اُفت اقتصادی طی 6 سال گذشته را در سه ماهه منتهی به دسامبر 2019 تجربه کرد که این مسئله در کنار شیوع ویروس کرونا در چین این کشور را در آستانه رکود قرار داده است.

این پژوهش توسط نصرالله سجادی، استاد تمام گروه مدیریت ورزشی دانشگاه تهران، امیر صدیقی، دانشجوی دکتـرای مـدیریت ورزشی دانشگاه تهران، مرضیه روشن ضمیر و ستاره اسکندری دانشجوی دکتـرای مـدیریت ورزشی دانشگاه تهران، انجام شده که نشان می دهد، ژاپنی ها نخستین کسانی بودند که در اولین میزبانی خود روی سرمایه گذاری عمومی هم در کنار احیای جایگاه سیاسی این رویداد دست گذاشتند و سال المپیک را یکی از مهم ترین مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر کرونا بر اقتصاد ورزش

تاثیر کرونا بر اقتصاد ورزش