کاهش استقبال پسران برای تحصیل در دانشگاهرییس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: علاقه جوانان پسر نسبت به تحصیل در دانشگاه کمتر شده است لذا رسانه می تواند از طریق تبلیغ دانشگاه های نسل 4، - کارآفرین و همچنین تحصیل جوانان در دانشگاه های نیمه حضوری در کنار اشتغال، جوانان را به سمت دانشگاه سوق دهد. رضا رسولی شربیانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: رسانه از 2 طریق می تواند به اهداف علمی و فرهنگی دانشگاه کمک کند، نخست آنکه می تواند اخبار علمی و فرهنگی دانشگاه را در رسانه منعکس کند؛ هرچه بیشتر رویدادهای علمی، پژوهشی، فرهنگی، فعالیت ها، نشست ها و کانون های دانشجویی انتشار پیدا کند فضای جامعه تلطیف می شود و تصویر مثبتی از دانشگاه در ذهن ها قرار می گیرد. وی ادامه داد: با انعکاس فعالیت های علمی و فرهنگی دانشگاه در رسانه ها ترغیب برای تحصیل در رشته های کاربردی افزایش پیدا خواهد کرد و هر جامعه ای که شهروندان آن رویکردهای علمی داشته باشند به سمت فرهیختگی حرکت کرده و به همان میزان از معضلات و تنش ها نیز کاسته خواهد شد. رییس دانشگاه پیام نور استان قزوین خاطرنشان کرد: کار دومی که رسانه می تواند انجام دهد ایجاد رقابت در فعالیت های علمی-فرهنگی است، رسانه ها می توانند در قالب برنامه های مناظره ، مباحثه ، نگارش علمی، کرسی و میزگرد به پویایی دانشگاه کمک کنند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |