مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 13:252021-12-09حوادث

دستگیری هکر 19 ساله با 45 میلیارد کلاهبرداری در مازندران


رییس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری جوان 19 ساله که با دسترسی به حساب کاربری اینستاگرام از شهروندان استان به مبلغ 45 میلیارد ریال کلاهبرداری کرد، - خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سرهنگ دوم سامع خورشاد اظهار داشت: در پی شکایت چند تن از شهروندان مازندرانی در خصوص هک اکانت پیج اینستاگرام و کلاهبرداری از دنبال کننده های آنان تحت عنوان نیاز مالی، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضایی تشکیل و با ثبت اظهارات شکات موضوع در دستورکار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با ارائه مستندات شکات مشخص شد متهم با سو استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت شاکی، دسترسی به اکانت پیدا کرد و با ارسال پیام های جعلی از سایر کاربران کلاهبرداری می کرد.

رییس پلیس فتا استان مازندران افزود: با اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد، متهم ساکن یکی از شهرهای پایتخت بوده که با هماهنگی مقام قضایی، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا استان مازندران طی عملیاتی پیچیده موفق به شناسایی و دستگیری نامبرده شدند.

سرهنگ خورشاد، انگیزه این متهم سایبری را کسب منفعت مالی بیان کرد و گفت: در تحقیقات تخصصی، متهم در ابتدا موضوع پرونده را کاملاً انکار کرد ولی با مواجه با ادله دیجیتال جمع آوری شده چاره ای جز اعتراف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری هکر 19 ساله با 45 میلیارد کلاهبرداری در مازندران

دستگیری هکر 19 ساله با 45 میلیارد کلاهبرداری در مازندران