مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 18:252021-12-09سياسي

سند آمایش سرزمینی استان کردستان باید سالانه به روزرسانی شود


نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: سند آمایش سرزمین باید سالانه به روزرسانی شود .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، پرویز اوسطی نماینده مردم شهرستان های در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان که با دستور کار ارائه سند آمایش سرزمین استان کردستان برگزار شد اظهار کرد: بعد از 6 دهه سابقه برنامه توسعه ای در کشور اما متاسفانه کشور در حال حاضر فاقد برنامه و سند جامع توسعه ای است.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر به ناچار باید الگوی توسعه ای را تغییر دهیم افزود: الگوی توسعه ای باید به دلیل محدودیت های سرزمینی تغییر کند که در همین راستا نیازمند یک سند جامع و کامل هستیم.

اوسطی بیان کرد: سند آمایش سرزمین به معنای توزیع مناسب و هماهنگ جغرافیایی کلیه فعالیت ها در پهنای سرزمین نسبت به منابع طبیعی و سرزمین است.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تدوین سند آمایش سرزمین باید به گونه ای باشد که در درآمد، ثروت و توسعه استان نقش داشته باشد و نتیجه آن در زندگی مردم نمایان شود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه، یک پروژه نیست بلکه پروسه است، افزود: توسعه به معنای بازسازی جامعه مبتنی بر باورهای جدید است که باید در سند آمایش سرزمین به آن توجه ویژه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند آمایش سرزمینی استان کردستان باید سالانه به روزرسانی شود

سند آمایش سرزمینی استان کردستان باید سالانه به روزرسانی شود