مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آذر 1400 ساعت 07:252021-12-10دانش

وزارت علوم و وزارت بهداشت نباید جدا باشند


دبیر عالی شورای انقلاب فرهنگی گفت: نظر کارشناسی این است که دو وزارتخانه علوم و بهداشت نباید از هم جدا باشند و باید از ظرفیت های یکدیگر به صورت ساختارمند استفاده کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، سعید رضا عاملی دبیر عالی شورای انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه در دانشگاه های دولتی کشور هزاران آزمایشگاه وجود دارد که می توان از آنها در آموزش پزشکی بهره برد، گفت: امروزه بین رشته های پزشکی و علوم پایه و مهندسی گره ایجاد شده است و بیش از 28 تله وارد علوم پزشکی شده است، امروز رادیولوژی مداخله ای که عمل جراحی را توسط سیستم انجام می دهد کاملا مهندسی و پزشکی است، اینها یعنی حضور فناوری در علم پزشکی که لازمه آن همکاری بین دانشگاه هاست.

به گفته عاملی اگر ظرفیت های موجود در آموزش عالی کشور به ظرفیت های آموزش پزشکی اضافه شود به انبوهی از تجهیزات می رسیم که لازمه آن مدیریت است.

لزوم استفاده وزارتخانه های بهداشت و علوم از ظرفیت های یکدیگر وی درباره ادغام آمورش عالی و آموزش پزشکی، گفت: سیاست های کلان مقام معظم رهبری ناظر بر جدا بودن این دو حوزه است، اگر قرار باشد تصمیم گیری در این زمینه صورت بگیرد باید سیاست ها مورد بررسی و تجدید نظر قرار گیرد، فعلا نظر کارشناسی ما این است که دو قلمرو از هم جدا نباشند و از ظرفیت های یکدیگر به صورت ساخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت علوم و وزارت بهداشت نباید جدا باشند

وزارت علوم و وزارت بهداشت نباید جدا باشند