مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آذر 1400 ساعت 10:252021-12-10اقتصادي

کالای قاچاق نابودگر تولید داخل است/ارتقای کیفیت اولویت تولید کننده باشد


عضو شورای عالی کار با بیان اینکه دستمزد کارگر تورم ایجاد نمی کند، گفت: واردات محصولات ساخته شده به صورت قاچاق، نابودکننده تولید داخل است.

- فرامرز توفیقی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: امروز ظرفیت تولید بسیاری از کارخانه های موجود بین 30 تا 40 درصد است و باید بررسی شود که به چه دلیل ظرفیت تولید در بنگاه ها پایین است، البته بستگی به بنگاه، صنعت و منطقه این موضوع متفاوت است، اما به هر حال ظرفیت خالی در بنگاه های تولیدی موجود، وجود دارد.

وی افزود: از مهم ترین دلایل ظرفیت خالی در بنگاه های تولیدی موجود، تقاضای پایین در جامعه است که قدرت خرید مردم کم شده و توان خرید ندارند، بنابراین باید توان خرید و قدرت تقاضای مردم را بالا ببریم.

وی اذعان کرد: دستمزد اگر بالا برود، می تواند در قالب تقاضا در چرخه تولید قرار گیرد، یعنی وقتی دستمزدِ کارگر افزایش یابد، تبدیل به پول سرگردان نمی شود، بلکه تقاضا برای خرید کالاهای مصرفی مانند خوراک، پوشاک، لوازم خانگی، مسکن و سایر کالا می شود و این تورم ایجاد نمی کند، کمک می کند تقاضای جامعه افزایش پیدا کند و به تناسب آن ظرفیت برای تولید بیشتر ایجاد می شود.

عضو شورای عالی کار گفت: با افزایش دستمزد کارگر از یک طرف تقاضا برای کالاها افزایش می یابد و از طرف دیگر بنگاه ها مجبور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کالای قاچاق نابودگر تولید داخل است/ارتقای کیفیت اولویت تولید کننده باشد

کالای قاچاق نابودگر تولید داخل است/ارتقای کیفیت اولویت تولید کننده باشد