مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آذر 1400 ساعت 11:102021-12-10اقتصادي

جزییات مصوبات سفر دولت در بخش کشاورزی/ بهسازی راه و آبرسانی به عشایر


وزیر جهاد کشاورزی جزییات مصوبات در نظر گرفته شده در حوزه کشاورزی و دامپروری لرستان در جریان سفر هیئت دولت را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید جواد ساداتی نژاد ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه لرستان قطب کشاورزی و دامپروری کشور است و 5 درصد اراضی کشاورزی ایران را شامل می شود، اظهار داشت: 3 میلیون تن از محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می شود و 32 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه لرستان در حوزه شیلات غیرساحلی و در تولید حبوبات رتبه اول کشور را دارد، تصریح کرد: در این سفر هیئت دولت برای اولین بار با توجه به اینکه لرستان قطب کشاورزی است، جلسه ای با نمایندگان کشاورزان، عشایر و دامپروران با حضور رییس جمهور برگزار می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه پیشنهاداتی برای تصویب در سفر هیئت دولت در نظر گرفته شده است، افزود: ‬در حوزه عشایر 7 درصد عشایر کشور یعنی بالغ بر 85 هزار نفر در این استان هستند؛ لذا 54 میلیارد اعتبار پیشنهاد شده که برای ترمیم راه ها و پروژه های آبرسانی عشایر اختصاص داده می شود.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه لرستان بهشت گیاهان دارویی ایران است، اظهار داشت: ‬برنامه توسعه 8 هزار هکتار گیاهان دارویی در 4 سال آینده برای لرستان در نظر گرفته شده که ‬اشتغال زیادی در استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات مصوبات سفر دولت در بخش کشاورزی/ بهسازی راه و آبرسانی به عشایر

جزییات مصوبات سفر دولت در بخش کشاورزی/ بهسازی راه و آبرسانی به عشایر