مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آذر 1400 ساعت 11:152021-12-10اقتصادي

خطر فرونشست زمین با کاهش آب های زیر زمینی / فرونشست زمین در دشت سلماس فوق بحرانی است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از کسری آبخوان و اضافه برداشت 32 میلیون مترمکعبی آب از چاه های استان خبرداد و گفت: فرونشست زمین در دشت سلماس فوق بحرانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان غربی یاسر رهبر دین  از کسری آبخوان و اضافه برداشت 32 میلیون مترمکعبی آب از چاه های استان خبرداد و اظهار داشت: فرونشست زمین در دشت سلماس فوق بحرانی است و هرسال 32 میلیون مترمکعب کسری آبخوان و اضافه برداشت از چاه های مجاز و غیرمجاز در استان اتفاق می افتد که همواره موجب نگرانی می شود.

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی افزود: این کسری طی حدود 30 سال گذشته به 930 میلیون مترمکعب کسری آبخوان رسیده ولی اقداماتی برای بهبود این وضعیت انجام داده ایم که برخورد با چاه های غیرمجاز و برداشت های غیرمجاز در همین راستا در دستور کار قرار گرفت و 180 میلیون مترمکعب بهتر و کسری مخازن آب زیرزمینی در استان به 750 میلیون مترمکعب رسید.

رهبردین خاطرنشان کرد: فرونشست در دشت سلماس در شمال آذربایجان غربی به عنوان دشت ممنوعه، فوق بحرانی است که در راستای بهبود این وضع، سد زولا را در مدار آب شرب سلماس آورده ایم و میزان مصرف سالانه حدود 14 میلیون مترمکعب کمتر شده، البته با نصب کنتورهای هوشمند حجمی، آب کشاورزی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر فرونشست زمین با کاهش آب های زیر زمینی / فرونشست زمین در دشت سلماس فوق بحرانی است

خطر فرونشست زمین با کاهش آب های زیر زمینی / فرونشست زمین در دشت سلماس فوق بحرانی است