مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آذر 1400 ساعت 13:552021-12-10بين الملل

تکرار ادعاهای ریاض و منامه علیه ایران


پس از پایان سفر ولی عهد سعودی به بحرین، ریاض و منامه در بیانیه ای مشترک خواستار رسیدگی به مساله هسته ای و موشکی ایران شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، )، در بخشی از بیانیه مذکور آمده است که دو طرف بر اهمیت رسیدگی جدی و مؤثر به پرونده هسته ای و موشکی ایران با تمام عناصر و پیامدهای آن تأکید کرده اند.

ریاض و منامه اضافه کردند که این گام باید در راستای برقراری امنیت، ثبات منطقه ای و جهانی، تأکید بر حسن همجواری و احترام به قطعنامه های مشروع بین المللی و سازمان ملل متحد باشد .

در ادامه همچنین بر دور نگاه داشتن منطقه از تمام فعالیت ها و آنچه مداخله های بی ثبات کننده خوانده شده، تأکید شده است و در عین حال، از طرف های ذیربط خواسته شده که منافع کشورهای منطقه، امنیت و ثبات آن ها را در نظر بگیرند.

مطابق با این بیانیه، عربستان سعودی و بحرین اعلام کردند که راهکار سیاسی تنها راه حل بحران مداخله می کند و باعث بی ثباتی و ناامنی در این کشور شده است.

در همین ارتباط،  عبدالعزیز جباری معاون رییس پارلمان دولت مستعفی یمن اخیرا در گفت و گو با شبکه یمنی بلقیس به افشاگری درباره اقدامات عربستان سعودی و امارات متحده عربی در یمن پرداخت و فاش کرد که ریاض و ابوظبی به دولت مستعفی یمن اجازه صادرات گاز و نفت و مسلح سازی ارتش را نمی دهند آن هم د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکرار ادعاهای ریاض و منامه علیه ایران

تکرار ادعاهای ریاض و منامه علیه ایران