مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آذر 1400 ساعت 15:552021-12-10اقتصادي

نیروگاه ها روزانه 32 میلیون لیتر مازوت می سوزانند


95 درصد تولید برق نیروگاه ها با سوخت گاز است.

بعد از آن با درصدی کمتر از گازوییل و مازوت استفاده می شود - مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: روزانه حدود 32 میلیون لیتر مازوت در نیروگاه های کشور مصرف می شود.

محسن طرزطلب در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به میزان مصرف مازوت و گازوییل در نیروگاه های کشور، اظهار کرد: میزان مصرف گازوییل در نیروگاه، بسته به آنکه چه میزان گاز بتوانند تامین کنند متفاوت است اما به طور متوسط 30 تا 35 میلیون لیتر گازوییل در نیروگاه ها مصرف می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیروگاه ها برای تامین گازوییل و یا مازوت با مشکل مواجه هستند؟ گفت: در شرایط کنونی هیچ مشکلی برای تامین این دو سوخت وجود ندارد اما نگران این مساله هستیم که با سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز با مشکلاتی مواجه شویم لذا باید برای آن شرایط نیز آمادگی صد درصدی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی اظهار کرد: تامین گاز نیروگاه ها در هفته گذشته بهتر شده است ذخیره سوخت مایع نیز نسبت به سال قبل شرایط مناسب تری دارد اما نگرانی ها نیز وجود دارد که با افزایش مصرف گاز خانگی و سرد شدن هوا با مشکلاتی مواجه شویم لذا جلساتی را در حال برگزاری داریم تا مشکلی ایجاد نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه ها روزانه 32 میلیون لیتر مازوت می سوزانند

نیروگاه ها روزانه 32 میلیون لیتر مازوت می سوزانند