مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 05:152021-12-11سياسي

پرستاری؛ هنر نقاشی لبخند بر بوم دردها است


سوپروایزر کنترل عفونت بیمارستان قائم(عج) فیروزآباد به عنوان پرستار نمونه کشوری انتخاب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، برای حفظ سلامت در جامعه اهمیت پرستاری در طراز اول قرار دارد؛ یعنی اگر بهترین پزشکان و جراحان کار خودشان را با بیمار به بهترین نحو انجام دهند اما از آن پرستاری نشود به طور غالب کار آن پزشک یا جراح عالی قدر بی فایده خواهد بود و طبق فرمایش مقام معظم رهبری هر حرکت انسانی یک پرستار برای بیمار یک حسنه است و کمکی است به انسان محتاج کمک آن هم در شرایط حساس.

اگر کمی در معنی واژه پرستار دقت کنیم این فرشتگان زمینی را بهتر درک می کنیم؛ پ: پیمان خون بستن برای مهر و ایثار، ر: رفتن به سوی خدمت خلق و س: سربلند، ساده زیستن و سخت کوش، ت: تکمیل کننده کار طبیبان و ا: الگوی او مظهر تقوا زینب کبری(س) و ر: راضی و خشنود از رحمت خدا و این حرفه پرستاری ترکیب عجیبی است از یک سو رحمت و عطوفت و مهربانی و مراقبت و از سوی دیگر دانش و معرفت، تجربه و مهارت.

به پرستار فکر می کنم و واژه ها یک به یک ردیف می شوند: صبر و تحمل، گذشت و ایثار، بی خوابی های شبانه و سختی، مهارت و لبخند، همدلی و امید و .

.

با خود فکر می کنم که چه طور این واژه های بعضا متضاد در کنار هم می نشینند؟ و چه کسی جز پرستار می داند که پرستاری چیست و پرستار کیست؟ پرستاران مهربان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرستاری؛ هنر نقاشی لبخند بر بوم دردها است

پرستاری؛ هنر نقاشی لبخند بر بوم دردها است