مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 06:102021-12-11اقتصادي

97 درصد آب شهرستان اردستان در زمینه کشاورزی مصرف می شود


حدود 97 درصد از آب مصرفی سفره زیرزمینی شهرستان اردستان در حوزه کشاورزی و حدود 2 درصد صرف شرب مردم و مابقی آن در حوزه صنعت مصرف می شود.

- ایسنا/اصفهان بخشدار زواره گفت: حدود 97 درصد از آب مصرفی سفره زیرزمینی شهرستان اردستان در حوزه کشاورزی و حدود 2 درصد صرف شرب مردم و مابقی آن در حوزه صنعت مصرف می شود.

ابوالفضل مختارزاده، شامگاه (جمعه- 19 آذر) در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به حجم آب مصرفی شهرستان که در حوزه کشاورزی مصرف می شود، اگر قرار است برنامه ریزی در حوزه آب صورت گیرد باید توجه بیشتری به بخش کشاورزی شود.

بخشدار زواره با بیان اینکه با بررسی هایی که از سال 1364 تا سال 1399 از چاه های آبخوان انجام شده، حدود 23 متر افت آبخوان در شهرستان اردستان به وجود آمده است، گفت: آب های زیرزمینی بیش از قرن ها طول کشیده تا به وجود بیاید و به دلیل استفاده بی رویه و بدون برنامه از آن ها منجر به کاهش این مقدار از آبخوان شده و بارش هایی که سال های قبل اتفاق افتاده نتوانسته این برداشت را جبران کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مختارزاده تصریح کرد: شهرستان اردستان حدود 12 سال است که با خشکسالی پیوسته مواجه شده و تزریق آب ها به درون زمین رقم نخورده و از طرفی میزان برداشت آب زیرزمینی نیز کاهش پیدا نکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

97 درصد آب شهرستان اردستان در زمینه کشاورزی مصرف می شود

97 درصد آب شهرستان اردستان در زمینه کشاورزی مصرف می شود