مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 06:302021-12-11پزشكي

افراد مبتلا به سنگ کلیه، اسفناج و گردو کمتر مصرف کنند


برخی از افراد مبتلا به سنگ کلیه، دچار سنگ هایی از جنس اگزالات کلسیم هستند که به جای محدود کردن مصرف غذاهای حاوی کلسیم باید غذاهای حاوی اگزالات مانند اسفناج، - ایسنا/زنجان متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: برخی از افراد مبتلا به سنگ کلیه، دچار سنگ هایی از جنس اگزالات کلسیم هستند که به جای محدود کردن مصرف غذاهای حاوی کلسیم باید غذاهای حاوی اگزالات مانند اسفناج، گردو و غیره را کمتر مصرف کنند.

احمدرضا رسولی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با راه های پیشگیری از کمبود کلسیم، اظهار کرد: شهروندان از انواع شیر و لبنیات (پنیر، کشک، دوغ، بستنی و غیره) بسته به ذائقه خود به میزان کافی استفاده کنند.

همچنین از ماهی کیلکا که همراه با استخوان خورده می شود، در وعده غذایی هفتگی استفاده شود، زیرا این ماهی یک منبع ارزان قیمت ولی سرشار از پروتیین و کلسیم است.

وی با بیان اینکه ورزش کردن از تحلیل رفتن استخوان ها جلوگیری می کند و استعمال دخانیات نیز مانع جذب کلسیم مصرفی می شود، افزود: در صورتی که پزشک برای فردی کلسیم تجویز کرده باید حتما آن را مرتب مصرف کند.

این متخصص با بیان اینکه میزان جذب کلسیم در شیر و سایر محصولات لبنی کم چرب بیشتر از انوع پرچرب است، تصریح کرد: افرادی که نسبت به لاکتوز موجود در لبنیات حساسیت دارند، می توانند از محصولات لبنی فاقد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد مبتلا به سنگ کلیه، اسفناج و گردو کمتر مصرف کنند

افراد مبتلا به سنگ کلیه، اسفناج و گردو کمتر مصرف کنند