مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 07:052021-12-11دانش

پژوهش ها به رفع مشکلات صنعت کشور منجر شود


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با تأکید براینکه تمام پژوهش ها باید برای رفع مشکل صنعت کشور باشد و تنها صنایع سنگین، مدنظر نیست، - گفت: در تمام رشته ها حتی در زمینه کشاورزی، دامداری، پزشکی و غیره نیز نیاز است که پژوهش های شایسته و درخور انجام شود.

مهدی ریاحی نسب در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه متأسفانه پژوهش کشور مشابه مدرک گرایی فقط در حد کارهای تحقیقاتی و شبیه سازی است که محصولات کاربردی از آن حاصل نمی شود، اظهار کرد: مهم ترین چالش حوزه پژوهش، وجود فاصله با صنعت و تکنولوژی کشور است که باید این فاصله برداشته شود.

وی با تأکید براینکه تمام پژوهش ها باید برای رفع مشکل صنعت کشور باشد و تنها صنایع سنگین، مدنظر نیست، افزود: در تمام رشته ها حتی در زمینه کشاورزی، دامداری، پزشکی و غیره نیز نیاز است که پژوهش های شایسته و درخور انجام شود.

پژوهشگر مرکز تحقیقات ریزشبکه های هوشمند در پاسخ به این پرسش که در رشته تخصصی شما پژوهشگران با چه مسائلی بیش از همه مواجه هستند و راهکار برون رفت از این چالش ها چیست؟ تصریح کرد: یکی از مسائل عمده در رشته تخصصی بنده یعنی الکترونیک نوری و کاربردهای، عدم پیشرفت عملی این حوزه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهش ها به رفع مشکلات صنعت کشور منجر شود

پژوهش ها به رفع مشکلات صنعت کشور منجر شود