مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 07:352021-12-11بين الملل

خبرنگاران برنده نوبل صلح: ما پادزهر استبداد و انسدادیم /حالا نوبت ساختن است


سردبیر روزنامه نووایا گازتا که جایزه صلح نوبل 2021 را به همراه ماریا رسا، خبرنگار فیلیپینی دریافت کرد، خواستار ایجاد یک دادگاه بین المللی برای شکنجه شده است.

- یک دقیقه سکوت به احترام "خبرنگاران فداکار" در مراسم اعطای جایزه؛ خبرنگاران برنده نوبل صلح: ما پادزهر استبداد و انسدادیم /حالا نوبت ساختن است سردبیر روزنامه نووایا گازتا که جایزه صلح نوبل 2021 را به همراه ماریا رسا، خبرنگار فیلیپینی دریافت کرد، خواستار ایجاد یک دادگاه بین المللی برای "شکنجه" شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دویچه وله، ماریا رسا، روزنامه نگار فلیپینی و دیمیتری موراتف، روزنامه نگار اهل روسیه روز 10 دسامبر جایزه نوبل سال 2021 را در مراسمی ویژه در اسلو، پایتخت نروژ دریافت کردند.

هر دوی آنها در سخنرانی به هنگام دریافت جایزه، جهانیان را فراخواندند که از جان روزنامه نگاران و از آزادی مطبوعات حمایت محکم تری به عمل آورند.

آنها به شمار کثیری از همکارانشان اشاره کردند که در بخش های مختلف جهان به خاطر انجام مسئولانه کار خویش قربانی تعقیب، بازداشت، سرکوب و مرگ شده اند.

دیمیتری موراتف 60 ساله، سردبیر روزنامه نوویا گازتای روسیه اظهار کرد: ما به طور فزاینده ای وقایعی درخصوص شکنجه زندانیان و بازداشت شدگان می شنویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبرنگاران برنده نوبل صلح: ما پادزهر استبداد و انسدادیم /حالا نوبت ساختن است

خبرنگاران برنده نوبل صلح: ما پادزهر استبداد و انسدادیم /حالا نوبت ساختن است