مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 08:352021-12-11سياسي

تشکیل «دولت سایه» نیازمند آزادی عمل در احزاب است


در شرایط فعلی کشور بعید است طرح تشکیل دولت سایه بتواند جوابگو باشد، اما اگر احزاب آزادی عمل بیشتری داشته باشند و در مسیر درستی حرکت کنند و حکومت هم بپذیرد، - ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در شرایط فعلی کشور بعید است طرح تشکیل دولت سایه بتواند جوابگو باشد، اما اگر احزاب آزادی عمل بیشتری داشته باشند و در مسیر درستی حرکت کنند و حکومت هم بپذیرد، این امر منافع زیادی برای کشور دارد.

حیدر علی حجتی در گفت وگو با ایسنا درباره موضوع تشکیل دولت سایه در کشور و پیشنهادهایی از سوی برخی در این باره، اظهار کرد: مبحث دولت در سایه در برخی از کشورها مانند انگلستان که احزاب نقش پر رنگی دارند اجرا شده و حزب کارگر و محافظه کار این تجربه را داشته اند.

برای مثال این احزاب کابینه ای در سایه تشکیل می دهند تا هرگاه منافع ملی آنان به خطر افتاد بتوانند دولت را نقد کنند و درباره تحقق منافع ملی و پیشرفت کشور ایده بدهند.

وی افزود: در بسیاری از کشورها چنین وضعیتی نیست و احزاب در این کشورها نقش پر رنگی ندارند.

موضوع دولت در سایه اگر براساس منافع ملی فکر شود و منافع جناحی را کنار بگذارند و قدرت بازگو کردن و نقد مسائل در دولت سایه وجود داشته باشد و طرح و برنامه های آنان در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در مسیر تحقق برنامه های کلان کشور باشد، می تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل «دولت سایه» نیازمند آزادی عمل در احزاب است

تشکیل «دولت سایه» نیازمند آزادی عمل در احزاب است