مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 09:302021-12-11سياسي

مرور زندگی شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب


حمایت همه جانبه علما و روحانیت از امام خمینی (ره) در جریان انقلاب اسلامی، یکی از عوامل مؤثر در پیروزی انقلاب بود.

در حقیقت علما و روحانیون بلاد مختلف، - حمایت همه جانبه علما و روحانیت از امام خمینی (ره) در جریان انقلاب اسلامی، یکی از عوامل مؤثر در پیروزی انقلاب بود.

در حقیقت علما و روحانیون بلاد مختلف، به صورت حرکت دسته جمعی، با حمایت از امام خمینی (ره) و نشر اندیشه های ایشان، بستر را برای تغییر نظام سیاسی و تحقق انقلاب اسلامی آماده کردند.

علمایی که بارها به خاطر حمایت از امام و نشر اندیشه های او، به دست مأموران حکومت پهلوی دستگیر و در زندان های ساواک شکنجه شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،آیت الله شهید سید عبدالحسین دستغیب، یکی از این علما در شهر شیراز بود که چه قبل و چه بعد از انقلاب با حمایت از امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران، نقش بسزایی در وحدت همه جانبه مردم شیراز وزنده نگه داشتن روحیه انقلابی مردم داشت.

زندگی نامه شهید[1] سید عبدالحسین دستغیب، فرزند آقا سید محمدتقی، در روز عاشورای سال 1332 هجری قمری، مصادف با 7 آذر 1293 هجری شمسی، در شیراز، در خانواده ای از سادات حسنی و حسینی، چشم به جهان گشود.

سید عبدالحسین از برکت هوش سرشار و استعداد شکوفایی که خداوند در ذاتش به ودیعه نهاده بود، تحت حمایت و تعلیم پدر تا ده سالگی دروس مقدماتی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرور زندگی شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب

مرور زندگی شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب